Sayfalar

15 Haziran 2020 Pazartesi

Yakut Kırmızı-Kerstin Gier (Aşk Tüm Zamanların İçinden Geçer #1)



Sayfa Sayısı: 352
Tür: Fantastik / Gençlik
İlk Baskı Yılı: 2012

Zamanın sınırlarını aşan bir yolculuğa hazır mısınız? O, on iki zaman yolcusundan biri. Ve hayatı tamamen değişmek üzere...Bazen sırlarla dolu bir ailede yaşamak gerçekten de zordur. En azından on altı yaşındaki Gwendolyn bundan kesinlikle emindir. Ta ki günün birinde kendini 18. yüzyıl Londrası’nda bulana dek. İşte o zaman ailesinin en büyük sırrını öğrenir: Zaman yolculuğu! Ancak bu yolculuklarda genç kızın hislerine yer yoktur.Çünkü aşk, durumu daha da karmaşık hale getirmekten başka bir işe yaramaz!


Eğer filmini izledikten sonra kitabı okuyorsanız üzgünüm ama bu durum sizi biraz üzebilir. Çünkü film ile kitaptaki her şey neredeyse aynı.

Kitabın yazım dili Almanca ve çevirmenler direkt olarak Almanca’dan çevirdikleri için ben çeviride hiçbir rahatsızlık görmedim. Hatta bu davranışlarını takdir ettim.

Bu ön bilgilerden sonra kitabın konusuna bir göz atalım. Zaman yolcularının olduğu bir soydan gelen Gwendolyn 16 yaşında bir genç kızdır. Tesadüf eseri yeteneğini keşfeder ve kendini karanlık mı karanlık bir meclisin üyesi olarak buluverir. Zamanda geriye gitmesi için gereken bir makine -kronograf- ve kanıdır. 


Gwendolyn Yakut’tur. Ve bir görevi vardır. Geçmişe gidip şimdiye kadar yaşamış zaman yolcularının kanını toplamalıdır.

Ona bu yolculuğunda Elmas olan Gideon yardımcı olacaktır. Çok iyi bir eğitim almış Gideon, geçmişteki bütün tehlikelere karşı hazırlıklı ve tecrübelidir. Gwendolyn’in eğitimsizliği ve tecrübesi onu hem çileden çıkarır hem de ona karşı koyamazdır.

Gwendolyn’in kendisini ve geçmişini keşfetmesini, içine girdiği bu meclisin gerçekten ne istediğini öğrenmesi, Gideon’dan da uzak durması gerekmektedir.




Çok fazla spoiler vermeden anlatılacak bir kitap olmadığı için elimden geldiğince yazmaya çalıştım. Tam bir gençlik kitabı olduğunu söyleyebilirim. Hele zaman yolculuklarını ve 1800’lerin İngiltere’sini ve kıyafetlerini özellikle kıyafetlerini seviyorsanız okumanız gereken bir kitap.

Ben indirimdeyken seriyi kutulu olarak aldım. İlk aldığım kutulu seri olduğu için bende yeri ayrıdır.

Benim naçizane tavsiyem kitabı okuduktan sonra filmi izlemeniz ama seçimi yine de size bırakıyorum. Sevimli ve eğlenceli bir kitap. Dil çok akıcı. Latinceyi sevdiğim içinde bölüm aralarında olan Latince cümleler çok hoşuma gitti. Özellikle kitabın kapağı çok güzeldi.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder