Sayfalar

27 Temmuz 2015 Pazartesi

Sisli Dağların Ötesinde - Karen Marie Moning




Orijinal adı: Beyond The Highland Mist
Sayfa sayısı: 400
Basım yılı: 2013


Kahramanımız Adrienne de Simone, kendini 20.yüzyıldan 16.yüzyıl İskoçya'sında  buluverir. İntikam peşindeki bir perinin oyunu içinde bulur kendini.

Erkek kahramanımız ise bir İskoç Lordu. Hani şu kiltle gezenlerden.
Bütün krallık onu Hawk diye biliyordu. Acımasız Hawk. Ama o aslında Sidheach James Lyon Douglas'tı.

Kralına hizmet eden bir soytarı peri tarafından bu acımasız adamın kucağında bulur kendini Adrienne. Hemde adam kendini evleneceği deli Janet sanıyordur! Bu baştan çıkarıcı, yakışıklı adam ona yanmayı vaat ediyordur. Ama kendi zamanında -20.yyda- bir erkek tarafından uğradığı ihanet yüzünden kendini bu güçlü adama teslim etmemeye and içer.

Ait olmadığı yüzyıla hapsolan bu cesur ve sivri dilli kadın Hawk için gerçek bir sınavdı. Aşkın sınavıydı. 

Soytarı Peri de -peri kralının soytarısı olduğu için böyle diyorum- hazırladığı bu oyunu yakından izlemek için demirci kılığında kalede yerini alır. Adrienne'i baştan çıkarmaktır amacı. Böylece Hawk karısı elinden gidiyor diye kuduracaktır.

Adrienne kendini bir anda bu yakışıklı İskoç Lordu'nun karısı olarak buluverir. Hawk ona ateşli geceler vaat etsede Adrienne kırık kalbiyle bu teklifi ısrarla reddeder. 


Hawk, Adrienne'in 20.yüzyıldan geldiğine inanmak istemez. Ondan kaçtığını düşünür. Ama karısı onu bırakıp hiçbir yere gidemezdir. Karısını kaçmaya çalışırken yakalar ve onu "körleştirmeye"(!) karar verir. 

Ruhu zaten Adrienne'e bağlanmıştır. Şimdi de bedenini bağlamak ister. 

Ve böylece ikiside birbirine aşık olur. Ama göz ardı ettikleri bir gerçek vardır. Ve bu gerçek kendini göstermekten çekinmez. 

Adrienne perilerin oyuncağı olmuştur. Soytarı Hawk'a acı çektirmek için Adrienne'i kendi zamanına göndermektedir. 

Hawk geleceğe giden karısını geri getirebilecek mi? Böyle bir ihtimal varsa bile nasıl olacaktır?

Devamını merak ediyorsanız kitaba göz atmanızı önerir, şiddetle tavsiye ederim.

********

Bu kitabı aslında ilk gördüğümde yazarı için almıştım. Ateş Serisinin yazarı olan Karen'nin akıcı ve sürükleyici dili için hiç tereddüt etmeden Sisli Dağların Ötesinde'yi almıştım. SDÖ aslında bir aşk kitabı. Ama Karen işin içine hafif bir fantastiklik katarak kitabı daha da okunası hale getirmiştir.

Şiddetle tavsiye ettiğim bu kitabı okumanızı öneririm. Beni hiç boğmayan aksine ferahlatan bir aşktı Adrienne ile Hawk'ınkisi. 

Sizde benim gibi aşkın içinde miniminnacık da olsa fantastiklik görmeyi seviyorsanız, bu kitabı kaçırmayın derim.

"Seni sebatsız ve hırçın bildim. Seni yargıladım tatlı şahin, sadakatsiz zehirli bir yılan gibi bildim. Benim karanlık endişelerim kalbime dikenli kanatlar taktı. Bundan daha fazla yanılamazdım."

"Kalbim. Sana seslenirken öylesine bir söz seçmedim, seni böyle çağırırken tüm ruhumla seçtim onu. Kalbim olmadan yaşayamam. Sen olmadan nefes alamam."



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder